Meest gestelde vragen door genomineerden

Je bent genomineerd of wilt je (misschien) aanmelden en hebt vragen over de verkiezing. Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag hier nog niet tussen, dan via vragen@winkelierverkiezing.nl contact op met de organisatie.
 

1. Hoe kan ik meedoen aan de verkiezing of iemand nomineren?
Alle fysieke winkels die in een van de dertien categorieën vallen en die met ruime openingstijden toegankelijk zijn voor winkelend publiek, kunnen meedoen aan de verkiezing. Aanmelden kon tot 23 juni 2019 en alleen door de eigenaar of een medewerker van de winkel zelf worden gedaan. Staat jouw winkel al tussen de genomineerden maak dan gebruik van ons prachtig promotiemateriaal waarmee je vanaf 23 mei jouw klanten kunt motiveren om op jou te stemmen.

De aanmeldfase voor de huidige verkiezing is gesloten. Wel kun je hier alvast jouw winkel aanmelden voor de volgende editie in 2020. De verkiezing is alleen voor fysieke winkels die met ruime openingstijden toegankelijk zijn voor winkelend publiek. En aanmelden kan alleen gedaan worden door de eigenaar of een medewerker van de winkel zelf.
 

2. Kunnen er meerdere genomineerden per gemeente zijn?
Jazeker, dat is geen enkel probleem en zorgt juist voor een mooie competitie!


3. Wie heeft mij genomineerd? 
De organisatie heeft winkeliers voor de verkiezing geselecteerd. Deze genomineerden zijn hierover geïnformeerd. Daarnaast konden winkeliers zich tot 23 juni aanmelden.
 

4. Wat kan ik als genomineerde winnen?
Iedere winnaar mag zich een jaar lang de beste winkelier van zijn gemeente noemen. En dat kan veel publiciteit opleveren! De ervaring leert dat die titel kan leiden tot meer klandizie, trotse medewerkers en een hogere omzet. Gemeentewinnaars maken automatisch kans op de provinciale en landelijke titel, die door een vakjury wordt toegekend.
 

5. Hoe worden de winnaars bepaald?
Lees hier hoe de gemeente-, provincie- en landelijke winnaars worden verkozen. 
 

6. Maken alleen grote winkels kans op de gemeentetitel?
Nee, in iedere gemeente zijn er per categorie twee titels te winnen:
     1. De genomineerde met de meeste stemmen
     2. De genomineerde met het hoogste gemiddelde cijfer (van de mensen die stemmen)

De ervaring leert dat met name kleinere genomineerden gemiddeld hogere cijfers halen. Op die manier maakt een kleine winkel net zoveel kans als een grote. Een winkelier kan in één categorie ook beide titels in een gemeente winnen.
 

7. Wat kan ik doen om veel stemmen te krijgen?
Met behulp van ons gratis promotiemateriaal kun je in de winkel heel veel aandacht aan de verkiezing geven. Stuur daarnaast ook een e-mail naar jouw klanten met als onderwerp en inhoud de vraag om op jou te stemmen. Dat werkt vaak het allerbest. Voer daarnaast campagne via je social-mediakanalen zoals Facebook. En vergeet ook niet de lokale en regionale pers te informeren over je nominatie.
 

8. Onze naam staat verkeerd op de website / we willen deelnemen in een andere categorie, kan dat gewijzigd worden?
Ja, stuur direct een e-mail naar vragen@winkelierverkiezing.nl.


9. Wat moet ik doen als ik niet genomineerd wil zijn?
Waarom zou je niet mee willen doen aan deze gratis verkiezing die je volop kansen biedt op het verkrijgen van extra klantwaardering, erkenning, positieve publiciteit en vaak een omzetstijging bij het winnen van de titel? Wil je desondanks niet meedoen aan de verkiezing? Stuur dan een e-mail naar vragen@winkelierverkiezing.nl.


10. Wie is de initiatiefnemer van de verkiezing? 
Deze verkiezing wordt georganiseerd door Vote Company in opdracht van Reclamefolder.nl .


11. Kan ik ook meedoen aan de verkiezing als ik geen zakelijke relatie heb met de partners van de verkiezing?
Ja, natuurlijk. De partners van de verkiezing maken de verkiezing mede mogelijk, maar hebben geen enkele invloed op de uitslag. Ook als je geen zakelijke relatie hebt met de partners van de verkiezing kun je gewoon meedoen.
 

12. Zijn er algemene voorwaarden van toepassing?
Jazeker, en deze kun je hier vinden. Alle stemmers en genomineerden verklaren zich hiermee akkoord.
 

13. Tot wanneer kan er gestemd worden?
Er kan tot en met 2 juli 2019 door consumenten gestemd worden.
 

14. Kan ik de gegevens van de stemmers inzien? 
Nee, in het stemproces bewaken we de anonimiteit van de stemmer.
 

Heb je nog andere vragen, opmerkingen, suggesties of heb je gewoon iets leuks te melden over de verkiezing? Neem contact op via vragen@winkelierverkiezing.nl.

De Winkelier van het Jaar Verkiezing is een initiatief van Reclamefolder.nl en wordt uitgevoerd door Vote Company

Winkelier van het jaar

Om de verkiezing en het stemproces goed te kunnen laten verlopen en waar nodig te kunnen verbeteren maakt deze internetsite gebruik van cookies.

Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.

Via deze website wordt een cookie geplaatst van Google, als deel van de “Analytics”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben hier geen invloed op.

Uitsluitend indien u akkoord gaat met het gebruiken van cookies worden op deze website buttons opgenomen getoond om webpagina’s te kunnen promoten (“liken”) of delen (“tweeten”) op sociale netwerken als Facebook, Linkedin en Twitter en Whatsapp. Deze buttons werken door middel van stukjes code die van deze bedrijven zelf afkomstig zijn. Door middel van deze code worden cookies geplaatst. Wij hebben daar geen invloed op. Leest u de privacyverklaring van deze bedrijven om te lezen wat zij met de gegevens doen die zij via deze cookies verwerken.

Meer informatie omtrent het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.